2012. május 8., kedd

Miképpen lopj országot magadnak...

Társalgás a Progresszív blogon... (utólagos kiemelésekkel, kérdések és néhány kapcsolódó link beszúrásával)

2012.05.08. 12:07:49
Hmm... milyen ismerős gondolatok. Csak nekem volt egy hátsó csavar is a listámon: mindez, amit ma látunk, csak egy bulldózer egy, a megfelelő pillanatban színre lépő "megmentő" előtt, aminek pont az a célja, hogy a létrejött diktatúra-infrastruktúra élére állhasson egy, a mostani balfék-garnitúrát a törvényszerű államcsőd küszöbén össztársadalmi egyetértéssel eltakarító "vevő".

Ezt a trükköt továbbra sem tudom kizárni, sőt, a mai hatalmi arroganciát, (amely minden mérés és józan ész ellenére figyelmen kívül hagyja az őrületes elutasítottságot) el tudom képzelni egy a vezetőknek szóló tudatos félrevezetés jeleként.



2012.05.08. 12:56:45
@Marcangoló Korelnök: "Nem azt írtam, hogy a Fidesszel szemben kritikus tömegek elhanyagolhatók. Hanem azt, hogy a gyűlölettől okádó vadállatok."

Akkor a te véleményedre különösen kíváncsi lennék ezzel az írásommal kapcsolatban, bocs az ismétlésért.
Egyrészt, mint "Fidesszel szembeni", hol a vadállatság benne?
Másrészt, hogy ennek fényében is elég-e a "hitelesebb erő"? Mert szerintem nem!

Az a kérdés, hogy MI képesek vagyunk-e önmagunkat hiteles erővé formálni, és működésünket megszervezni, felismerve azt, hogy a jelenlegi világképünket egyszerűen kudarcra ítélik saját alaptörvényei. Ez a kudarc ebben a pillanatban zajlik, és akárhová nézünk akár az országban, akár Európában, akár a világon: nincs recept a megoldására. Ez szerintem nem lehet véletlen, inkább annak bizonyítéka, hogy a hiba az alapokban van.



2012.05.08. 13:21:19
@Marcangoló Korelnök: "Orbán bűnei elég látványosak, nincs szükség ilyen dübörgő felerősítésekre."

A kiemelés éppen nem Orbán felelősségre vonásáról szól, hanem arról, hogy mindez értelmezhető egy magasabb rendszerben, ahol ő is csak báb, és éppen minket távirányítanak (hajszolnak megosztásba, dühöngésbe) vele.

Pont a "butaságok" a leginkább gyanúsak az egész játékban, mert szerintem ha "neki" súgnának, akkor kommunikálhatná ugyanazokat a történéseket jobban is, és figyelhetne jobban a hatásokra. Ehelyett tényleg nevetséges hibákat láthatunk tőlük, ezért gyanús, hogy "ellenük" megy a súgás. Ekkora bakikat ilyen számban nem követhet el egy marketinges gárda. Szerintem.

A Milla témát mondhatni elég közelről néztem, mindent megtettem egy értelmes kommunikáció érdekében, mert szerintem LEHETETT VOLNA belőle komoly játék is - nyugodt lélekkel vállalom minden hozzászólásomat.

Te hol voltál akkor?



2012.05.08. 13:41:53
@morgás joga mindenkit megillet: "A demokrácia a legrosszabb kormányzási forma - nem számítva az összes többit, amellyel az emberiség időről időre megpróbálkozik."

Akkor bedobom ide is... Szerintem alapvetően megváltozott a mai világ ahhoz képest, amelyben az "emberiség eddigi történelme" lejátszódott, ezért ma képesek lehetünk egy új önszervezési módszer kialakítására - amennyiben képesek vagyunk ennek belátására, egyéni szinten elfogadva lehetőségeinket és korlátainkat. Vagy belepusztulunk.

Elég tiszta a képlet szerintem.



2012.05.08. 13:58:53
@dany82: "szegény, "progresszív", "liberális", "értelmes" barátaink mennyire utálják ezt a hülye demokrácia nevű dolgot."

Akkor te meg olvasd el ezt, kérlek... ha van türelmed hozzá.



2012.05.08. 14:13:14
@dr. mesterseges szinezek: "az ellenőrzési képességek is adottak, csak ürügy kell a kiaknázásukra"

Miért állsz meg itt? A telefonos cellainformációkból például tudható, mikor hol voltál; a logokból visszakereshető, hogy mikor olvastál el egy email-t, és így tovább, persze. És akkor mi van? Nem terror hálózatot kell szervezni és a "gonoszokat megbüntetni", a cél végre az élet törvényeinek megfelelően használni a lehetőségeinket. És oké, ha a "rendszer" ezt nem teszi lehetővé, akkor ellene - de nem emberek, csak az általuk eljátszott "szerepek" ellen.

Nem "még" várjuk el az átverést, hanem folyamatosan ebben reménykedünk, mert a valóság sokkal kellemetlenebb. Politikusaink, meg az egész általunk létrehozott álomvilág ezt az igényünket testesíti meg. A "szitán átlátó képesség" nem több, mint a józan ész alkalmazása a "gonoszok" ellen, és ez édeskevés.

Amikor végre saját ábrándjaink ellen fordítjuk ezt a józan észt, és hajlandóak leszünk elfogadni, hogy mekkora őrültséget csinálunk "hétköznapinak" tartott életvitelünkkel, soha meg nem valósuló jövőképünkkel, és keresni kezdjük végre önmagunkban ennek forrását... na akkor el lehet kezdeni beszélgetni a megoldásról.

És imádkozni azért, hogy ne legyen túl késő, mert sok minden nem rajtunk múlik. Viszont jó irányban állva, legjobb tudásunk szerint helyes célokért együtt küzdve elbukni is jobb, mint ostobaságokért lelkesedve vagy nyafogva, nem? ;-)



2012.05.08. 14:26:03
@futuretech: "bölcs embereket nem érdekli a hatalom megszerzése sem a gyakorlása"

Mert a "bölcs" emberek több ezer éve mondogatják, hogy a mások fölött gyakorolható hatalom MÉREG. Van néhány kivételes személyiség, aki képes neki ellenállni (lásd pl Marcus Aurelius), de ez nem örökíthető.

Az egyetlen kérdés az, hogy TE vajon hajlandó vagy-e átvenni a hatalmat SAJÁT életed fölött, vállalva az ezzel járó felelősséget, és a valóság megismerése után elkerülhetetlen lemondásokat a jelenben és a jövőre vonatkozóan egyaránt? Vagy megszokottabb és kényelmesebb egy bizonyíthatóan élet-ellenes rendszer "elnyomottjaként" haragudni "rájuk" (gonosz vezetők, ostoba nép)?



2012.05.08. 15:28:32
Hoppá, túl sokat beszéltem a blog motor szerint - és igaza van, elnézést, ez az utolsó, csak azért, hogy ne hagyjam válasz nélkül az utóbbiakat.

@futuretech: "Jól látom, hogy személyes szintre akarsz levinni egy általános rendszervitát, eszmecserét?"

Pontosan! :-D

Ugyanis ez az egyetlen dolog, amellyel valóban hozzájárulhatsz a történethez, az összes többi üres rizsa. Vagy így jobban tetszik? "Te magad légy a változás, amit látni szeretnél a világban." (M. K. Gandhi - de a többi se rossz, folytatásként az önéletrajza is ajánlott olvasmány, "hogyan kell tenni valamit" témakörben).

Valóság egyetlen van, nézőpont sok, az enyém is csak egy a sok közül. A látás minősége azonban komoly munka, személyes odafordulás és áldozatok árán fejleszthető (és természetesen így "folyamat"), de véleményem szerint adott pillanatban már a megnyilatkozások stílusán, tartalmán, fókuszpontjain könnyen felmérhető (ha már "bölcsességről" beszélünk). Ezen sarokpontok között van nálam (csak említésként) az egyértelmű személyesség (felelősségvállalás), a közösség vállalása és a megértés szándéka a kritika megfogalmazás során. Vagy mondjuk a kérdések végiggondolása és megválaszolása. ;-)

Én elég sok munkát fektettem a dologba, talán ezért nincs senkinek türelme néhány rövid odamondáson túl követni. Ez nem akadályoz abban, hogy néha időt áldozzak újabb kavicsok tóba dobására - hátha valamit felkavar. Ennyi.

@Marcangoló Korelnök: "sehol nem voltam, mert az első pillanattól fogva büdös volt nekem, hogy tizenkét dühös ember millióvá tupírozza fel magát."

De legalább megpróbáltak valamit.

Te is hozzátehetted volna a saját véleményedet, esetleg elmozdíthattad volna a történetet - szerintem valami ilyesmi lenne a demokrácia, elméletben. Nélküled kevesebb esély volt arra, hogy valami értelmes süljön ki belőle, végül nem is sikerült, és utólag (bizonyára sok hozzád hasonló gondolkodású emberrel együtt) jogosnak érzed, hogy távol maradtál.

Én pedig (magánvéleményként) nem értek egyet ezzel a hozzáállással, és hasonló ellenérzéseim dacára megtettem mindent, amit tudtam. Nyilván kevés volt, de sokkal nyugodtabban gondolok erre a "vesztes csatára", mintha kívülállóként adnék igazat magamnak.

Logoff, és elnézést a sok beszólásért.